Top Express sūtījumu pārvadāšanas un apkalpošanas noteikumi
Stājas spēkā no 01.04.2020
Pēdējās izmaiņas 08.07.2021
1. Noteikumi un to piemērošanas kārtība
1.1. Šie noteikumi
nosaka SIA TOP EXPRESS (turpmāk tekstā
- Top Express un Izpildītājs) pakalpojumu sniegšanas kārtību,
prasības sūtījuma sagatavošanai un pakalpojuma pasūtīšanai, kā arī sniedzamo
pakalpojumu ierobežojumus, pārvadājot sūtījumus kā Latvijā, tā arī
starptautiskajos maršrutos.
1.2. Šie Noteikumi kalpo kā Līgums starp Klientu un Top Express.
1.3. Sūtītāju pienākums ir iepazīties ar šiem noteikumiem un ievērot tajos
noteiktās prasības.
1.4. Šie Noteikumi tiek piemēroti katrai sūtījumu pārvadāšanai, izmantojot Top
Express pakalpojumus.
1.5. Šos Noteikumus piemēro un nemaina, izņemot gadījumus, kad Klients un
Top Express pārstāvis, kuram ir speciāli izdota pilnvara norādīto
darbību veikšanai, noslēdz šajā sakarā atsevišķu vienošanos vai veic grozījumus
esošajos noteikumos.
2. Lietotie termini
Skaidrojumi turpmāk
tekstā pielietotajiem vārdiem, nosacījumiem:
• Portāls/Mājas lapa/Lapa-Latvijas valsts portāls www.topexpress.lv
• Paka /Sūtījums -individuāli iepakots sūtījums, kuram ir
pievienots Top Express Partnera sūtījuma marķējums.
• Piegāde/Krava – viena vai vairākas pakas nosūtītas ar Top
Express starpniecību.
• Klients/Sūtītājs -puse, kura izmanto Top Express
pakalpojumus, lai nosūtītu/saņemtu sūtījumus/piegādi un ir atbildīga par visām
izmaksām, kuras saistītas ar piegādi.
• Saņēmējs/Adresāts-persona, kura saņem sūtījumu/piegādi,
kura nosūtīta izmantojot Top Express pakalpojumus.
• Pārvadātājs/Trešā persona/Partneris-Top Express sadarbības
partneri, UPS, TNT, DPD, FEDEX, DHL, Omniva un citi.
• Personīga zona-personisks rīks, ko lietotājs izmanto lai ievadītu pasūtījumus, izsekotu sūtījumus, uzraudzītu rēķinus utt.
• Puses-Top Express, Klients
un Pārvadātājs.
• Paņemšanas adrese/Iekraušanas adrese- adrese, kurā Top
Express Partneriem sūtījums/piegāde ir jāpaņem.
• Piegādes adrese/Izkraušanas adrese-adrese, kurā Top Express Partnerim
sūtījums/piegāde ir jāpiegādā.
• Sūtījuma nodošanas vieta- kurjera noteikta droša vieta
sūtījuma/piegādes atstāšanai bez saņēmēja paraksta. Šis punkts ir attiecināms
tikai uz atsevišķiem pakalpojumiem.
• Sūtījuma manifests/Uzlīme/ Marķējums/Pavadzīme, gaisa
kravas pavadzīme/Faktūrrēķins -dokumenti, kuri ir pielīmēti uz sūtījuma vai
tiek doti kopā ar sūtījumu.
• Darba diena-no pirmdienas līdz piektdienas 10:00-18:00
izņemot attiecīgas valsts noteiktās svētku dienas.
• Kompensācija-tranzīta kompensācija, kura tiek nodrošināta
sūtījuma nozaudēšanas vai sabojāšanas gadījumā. Šī kompensācija nav attiecināma
uz sūtījumiem, kuri uzskatāmi par Aizliegtiem/Neatļautiem (aprakstu skatīt
sadaļā Aizliegtie/Neatļautie sūtījumi ).
• Izmaksas-visi izdevumi, kuri jāapmaksā klientam, ieskaitot
pašu piegādi un papildus izmaksas, tādas kā glabāšanas izmaksas, PVN, citi
nodokļi, soda procenti, naudas sodi, administratīvās izmaksas, muitas nodokļi,
nodevas, apdrošināšanas prēmijas un visas citas apmaksas summas , kuras iekasējamas
no Top Express Lietotājiem saistībā ar veikto Piegādi (piegādēm) un
citām ar to saistītām darbībām.
• Līgums-vienošanās starp Klientu un Top Express par
pakalpojumu sniegšanu.
• Lietotājs- jebkura persona (juridiska vai fiziska), kura
atbilstoši šiem noteikumiem lieto Portālu.
3. Vispārīgā informācija
3.1.
Portāla www.topexpress.lv pārzinis ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību Top
Express.
3.2. Portāla mērķis ir nodrošināt Latvijas un ārvalstu iedzīvotājiem
un uzņēmumiem iespēju pieteikt kurjeru pakalpojumus attālinātā, vienkāršotā
veidā.
3.3. Šie noteikumi nosaka Portāla un tajā pieejamās informācijas
lietošanas noteikumus, ierobežojumus, un ir saistoši visiem Lietotājiem. Top
Express ir tiesības jebkurā laikā grozīt lietošanas noteikumus un šīs
izmaiņas stājas spēkā ar brīdi, kad tās ir publicētas Portālā.
3.4. Jebkura personīgā informācija, kuru Lietotājs brīvprātīgi
nodod Portālam, tiek apstrādāta saskaņā ar Fizisko personu datu aizsardzības
likuma noteikumiem.
3.5. Portālā netiek izmantoti Lietotāja personas dati,
neskaitot to informāciju, kuru Lietotājs brīvprātīgi ir sniedzis reģistrējoties
par Lietotāju vai izmantojot kādu no Portālā pieejamajiem e-pakalpojumiem.
Jebkura informācija, kuru Lietotājs sniedz vai saņem šādā veidā, nebūs pieejama
trešajām personām.
5. Pieeja Portālam
4.1. Portāls ir pieejams visiem interneta lietotājiem.
4.2. Top Express nodrošina Portāla pieejamību 24 stundas diennaktī
4.3. Top Express nenes atbildību, ja Portāls nav pieejams
nepārvaramas varas apstākļu dēļ.
4.4. Piekļuve Portālam, bez brīdinājuma, var tikt pārtraukta sistēmas
bojājuma gadījumā, uzlabošanas (atjauninājumu) gadījumā, kā arī jebkuru citu
neparedzamu apstākļu iespaidā.
5. Top Express tiesības un pienākumi
5.1.
Top Express nodrošina Paku/Sūtījumu Piegādes, pēc Lietotāja
izvēles, izmantojot sadarbības Partnera pakalpojumus.
5.2. Top Express pati nenodrošina piegādes saņēmējam,
piegādes tiek nodrošinātas, izmantojot sadarbības Partnera pakalpojumus.
5.3. Top Express patur tiesības bez brīdinājuma ieviest
un mainīt noteiktos un apstiprinātos izcenojumus, atlaides vai
pakalpojumus, kuri ir publicēti Portālā.
5.4. Katrai Piegādei, atkarībā no izvēlētā Partnera
pakalpojuma, tiek nodrošināti 1-3 piegādes mēģinājumi. Ja Piegādi nav iespējams
piegādāt Piegādes adresē un Piegāde ir jāatgriež Sūtītājam, Sūtītājs ir
atbildīgs par visiem atgrieztās Piegādes izdevumiem. Top Express nošūtā
Sūtītājam rēķinu par atgriezto piegādi un līdz pilnīgai saistību izpildei ir
tiesīga aizturēt Piegādi.
5.5. Top Express nenes atbildību, ja Sūtītājs ir nodevis
Pārvadātajam nepareizu Sūtījumu, norādījis nepareizu Piegādes adresi vai arī
nepareizi marķējis sūtījumu. Visus izdevumus, kuri radušies šo apstākļu rezultātā,
sedz un apmaksā Sūtītājs. Sūtītājam nav tiesību uz Kompensāciju
gadījumos, ja sūtījums ir nepareizi noformēts vai arī nodots pārvadāšanai citam
kurjeram.
5.6. Piegādes tiek nodrošinātas, ja ir norādīta precīza
Paņemšanas un Piegādes adrese ar precīziem pasta kodiem. Ja Piegāde nav
notikusi vai tā ir jāatgriež Sūtītājam neprecīzi norādītas adreses dēļ,
Sūtītājam nav tiesību pieprasīt kompensāciju un Sūtītājam ir jāsedz visi tā
rezultātā radušies izdevumi.
5.7. Top Express un tās Partneriem ir tiesības
atteikties pieņemt Piegādi, ja kāda no Pakām vai visa Piegāde kopumā nav
iepakota, nav atbilstoši iepakota, nav marķēta, pārsniedz kādu no noteiktajiem
izmēriem vai arī svars pārsniedz pasūtījumā norādīto vai maksimāli pieļaujamo
svaru.
5.8. Klientam ar jautājumiem, ieteikumiem un pretenzijām
ir jāvēršas pie Top Express klientu servisa. Ja Klients ir
sazinājies ar Partneri, neizmantojot Top Express klientu servisu, Top
Express nenes atbildību par laicīgu un pareizu jautājuma risinājumu, kā
arī pretenzijas šādā gadījumā netiek izskatītas.
5.9. Top Express piedāvātie pakalpojumi tiek
nodrošināti no Sūtījuma saņemšanas vietas līdz tās piegādes vietai, jeb “no
durvīm līdz durvīm”, atsevišķiem pakalpojumiem piegāde var nebūt “no
durvīm līdz durvīm”. Top Express par šādiem pakalpojumiem informē Sūtītāju
pirms pasūtījuma noformēšanas.
5.10. Top Express visiem piedāvātajiem pakalpojumiem
nenodrošina piegādes atskaiti pret parakstu un sūtījumu izsekošanas iespēju.
Sūtītājam pienākums ir pārbaudīt informāciju par piegādes pakalpojumu vai
ir pieejama piegādes atskaite un vai pastāv iespēja izsekot sūtījumam.
5.11. Dažādās vietās Amerikā un Austrālijā Partneriem ir
tiesības atstāt Piegādi drošā vietā pie durvīm, bez saņēmēja paraksta. Par
šādām piegādēm pretenzijas netiek pieņemtas.
5.12. Top Express pieprasa norādīt Saņēmēja telefona
numuru, lai Partneris varētu sazināties ar saņēmēju, lai precizētu adresi vai
piegādes laiku. Sūtot sūtījumus ārpus Latvijas teritorijas, obligāti jānorāda
Saņēmēja valsts telefona numurs. Top Express neuzņemas atbildību, ja
saņēmēju nebūs iespējams sazvanīt un sūtījums šo apstākļu dēļ netiks piegādāts.
5.13. Maksājumi par pakalpojumiem tiek pieņemti pēc
pakalpojuma izvēles un pasūtījuma noformēšanas. Visas cenas norādītas EIRO
(EUR). Top Express patur tiesības atteikt pasūtījumu, ja tas rada aizdomas
par nelikumīgām darbībām.
5.14. Pasūtījuma apstiprinājums vai pasūtījuma atcelšana
tiks nosūtīti uz norādīto e-pasta adresi. Ja e-pasts netiek saņemts, lūdzam
sazināties ar mūsu klientu servisu, kontaktinformāciju meklējot sadāļā
„Kontakti”.
5.15. Sūtījuma izpildes gaitai var sekot, izmantojot Personīgo
zonu. Klienta pienākums ir sekot līdzi sava pasūtījuma izpildes gaitai.
5.16. Piegādes atskaites kopiju ir iespējams iegūt par
atsevišķu samaksu, kura var būt no 2-15 EUR, atkarībā pēc izvēlētā Partnera
pakalpojuma.
5.17. Top Express neatbild par zaudējumiem, kas radušies
Lietotājam, ja trešā persona pieslēdzas un/vai lieto Personīgo zonu,
izmantojot Lietotājam pieejamos personīgos autentifikācijas datus.
6. Lietotāja tiesības un pienākumi
Lietotājam jāuzņemas
un jāgarantē:
6.1. Visiem sūtījumiem jābūt iepakotiem drošā iepakojumā,
sūtījuma saturs nedrīkst kustēties vai nebūt iepakots drošai pārvadāšanai.
Sūtījums nedrīkst radīt bojājumus apkārtējai videi vai citiem sūtījumiem.
Jebkurš sūtījums, kurš nav atbilstoši iepakots var tikt atteikts pārvadāšanai
vai bez Piegādes var tikt atgriezts Sūtītājam. Nepieciešamības gadījumā
atsevišķa maksa par atbilstošu sūtījuma iepakošanu var tikt piestādīta
Sūtītājam. Top Express nenes atbildību par neatbilstoši iepakotiem
sūtījumiem, kā arī pretenzijas šādā gadījumā netiek izskatītas.
6.2. Ja uz vienu adresi tiek sūtīti vairāki sūtījumi,
Sūtītājam ir atsevišķi jānorāda katra sūtījuma svars un izmēri, lai saņemtu
atbilstošu pakalpojumu un tiktu aprēķināta precīza piegādes cena. Ir aizliegts
norādīt kopējo svaru uz vienu adresi, ja tiek sūtītās vairāk kā viena paka.
Sūtītājs nes pilnu atbildību un sedz visus izdevumus, kuri rodas nepareizi
norādītu datu rezultātā.
6.3. Visiem sūtījumiem jābūt atbilstoši marķētiem. Uz katra
sūtījuma jābūt sūtījuma marķējumam, kurš satur saņēmēja datus, kā arī visas
brīdinājuma zīmes, ja tādas nepieciešamas. Marķējumam jābūt viegli salasāmam,
piestiprinātam redzamā vietā. Ja viens vai vairāki sūtījumi nav atbilstoši
marķēti Top Express un tās Partneriem ir tiesības atteikties pieņemt
pasūtījumu. Top Express nenes atbildību un neizskata pretenzijas, ja kāds
no sūtījumiem nav ticis atbilstoši marķēts.
6.4. Pakalpojumi, kuriem ir atzīme, ka vajadzīgs printeris,
ir jāmarķē ar e-pastā saņemto sūtījuma Marķējumu. Ikviens sūtījums ,kurš tiek
nosūtīts bez noteiktā Marķējuma var tikt aplikts ar papildus maksu no Top
Express puses, vat tikt liegta iespēja sekot pakalpojuma izpildes gaitai,
kā arī sūtījuma Marķējuma trūkuma dēļ piegāde var kavēties. Par sūtījumiem bez
atbilstoša noteiktā marķējuma Top Express nenes atbildību, kā arī
pretenzijas netiek izskatītas.
6.5. Starptautisko sūtījumu nosūtīšanai (ārpus Eiropas
Savienības) var būt nepieciešami papildus dokumenti un informācija. Top Express nodrošina
ar visiem nepieciešamajiem dokumentiem un informāciju, savukārt Klienta
pienākums ir nodrošināt Top Express ar visu nepieciešamo informāciju pirms
un pēc pasūtījuma izveides. Top Express neuzņemas atbildību un neizskata
pretenzijas par sūtījumiem, kurus nebūs iespējams piegādāt nepietiekamas
informācijas vai nepietiekamas dokumentācijas dēļ. Lietotājs apņemas segt visus
papildus izdevumus, kuri radīsies šo apstākļu dēļ.
6.6. Sūtītājam, veicot pasūtījumu, jānorāda precīzi un
saprotami dati, precīzs svars un izmēri, pareizs sūtītāja un saņēmēja vārds,
uzvārds vai uzņēmuma nosaukums, adrese, pasta kods, e-pasta adrese, vietējais
tālruņa numurs, sūtījuma satura apraksts. Neprecīzu datu gadījumā Partnerim ir
tiesības atteikties pieņemt vai piegādāt sūtījumu. Pieņemot nekorekti noformētu
sūtījumu Top Express ir tiesības pieprasīt no Sūtītāja papildus maksu par datu
korekciju, kā arī Top Express nenes atbildību, ja sūtījuma piegāde tiek
kavēta neprecīzu datu dēļ.
6.7. Saņēmējs un Sūtītājs piekrīt , ka sūtījumi var tikt
transportēti pa sauszemi, jūru vai pa gaisu, pieprasot visu nepieciešamo
dokumentāciju sūtījumu nosūtīšanai.
6.8. Klients pilnībā uzņemas atbildību par visām izmaksām,
kuras var rasties sūtītāja vai saņēmēja vainas dēļ.
7. Partneru apkalpošanas noteiktumi
Norādīto partneru apkalpošanas noteikumi ir attiecināmi uz visām piegādēm: UPS, TNT, DPD, FEDEX, DHL, Omniva.
Izvēloties kādu no norādītajiem Partneru pakalpojumiem Sūtītājs piekrīt ņemt par pamatu un izpildīt augstāk norādīto partneru apkalpošanas noteikumus.
8. Sūtījumu piegādes kavēšanās un citi apgrūtinoši apstākļi
8.1. Neviena no Pusēm neizvirzīs pret otru nekādas pretenzijas par nespēju izpildīt jebkuru no šī Līguma nosacījumiem, ja un tik ilgi, kamēr Līguma izpilde būs neiespējama sabiedriskās kārtības traucējumu, dabas katastrofu, pilsoņu karu, nemieru, streiku, kara darbības vai citu Pusēm nekontrolējamu notikumu dēļ vai arī tiks aizkavēti vai aizliegti ar jebkādiem likumiem vai ar likumu noteiktiem aktiem vai nolikumiem;
9. Atbildība
9.1. Klientam ir
zināms, ka pretenzija par nepienācīgu pakalpojumu kvalitāti ir obligāts
Partnera atbildības nosacījums un tā ir jāiesniedz, stingri ievērojot termiņus,
kas ir norādīti šajos noteikumos.
9.2. Top Express, tās darbinieki, Partneri un aģenti nenes atbildību par
pazaudētiem un bojātiem sūtījumiem, ja 5 (piecu) kalendāro dienu laikā pēc
Piegādes nav saņemta rakstiska pretenzija no Klienta puses. Pretenzija
jāiesniedz ar visiem papildus dokumentiem, noteiktajā termiņā. Dokumenti, kuri
tiek iesniegti pēc noteiktā termiņa netiek pieņemti.
9.3. Pretenziju var sūtīt caur sadaļu „Kontakti”.
9.4. Ja sūtījums nav piegādāts noteiktajā laikā un ir uzskatāms par pazudušu,
sūtītājam ir jāiesniedz pretenziju 5 (piecu) kalendāro dienu laikā.
9.5. Klients saprot un piekrīt, ka norādītajā termiņā neiesniedzot pretenziju,
viņš zaudē tiesības uz zaudējumu atlīdzību.
9.6. Visos citos gadījumos Partnera atbildība ir iespējama tikai tādā gadījumā,
ja Klients nekavējoties un nekādā gadījumā ne vēlāk, nekā nosaka attiecīgo
pārvadājumu regulējošie tiesību akti, iesniedz pretenziju Top Express.
9.7. Dokumenti, kas nepieciešami pretenzijas iesniegšanai:
1. Pretenzijas iesniegums.
2. Jebkurus citus papildus dokumentus, ja tādi ir un ja tie var palīdzēt
izvērtēt pretenziju.
3. Klientam ir tiesības iesniegt arī neatkarīgas zaudējumu novērtēšanas
aģentūras aktu.
9.8. Visi šo Noteikumu 9.7. punktā norādītie dokumenti ir jāiesniedz
elektroniski.
9.9. Ja tiek pārsniegts norādītais piegādes termiņš, atlīdzināmo zaudējumu
lielums nevar pārsniegt Pārvadātāja kā ekspeditora atlīdzības daļu, kura tiek
ņemta par pārvadāšanu.
9.10.Piegāde tiek uzskatīta par kavētu, ja paka neierodas galamērķī 72
stundu laikā starptautisku sūtījumu gadījumā, un 24 stundu laikā vietējām
piegādēm pēc sūtījuma noformēšanas laikā paredzētā laika.
9.11. Paka tiek uzskatīta par pazaudētu, ja tās piegādes termiņš galamērķī tiek
kavēts par 30(trīsdesmit) kalendārajām dienām starptautiskiem sūtījumiem un
4(četrām) darba dienām vietējiem sūtījumiem.
9.12. Top Express un tās Partneru atbildība par sūtījuma satura
pazaudēšanu nevar pārsniegt sūtījuma faktisko vērtību. Pārvadātājam ir
jāpierāda sūtījuma, par kuru tiek izteikta pretenzija, vērtība.
9.13. Top Express uzņemas atbildību par pakas zaudējumiem vai bojājumiem
saskaņā ar LR Civillikumu un CMR konvenciju par summu līdz 8.33 SDR par
kilogramu par bojātās vai nozaudētās preces bruto svaru. SDR ir IMF īpaša
aizņēmumtiesību likme un summa līdz ar to ir atkarīga no publicētā maiņas kursa
IMF mājas lapā. Top Express preču pārvadāšanas atbildības apdrošināšanai
(ja tā ir pieejama attiecīgajam pakalpojumam) ir jāsedz pakas bojājumi vai
zaudējumi, ņemot vērā augstāk minētos ierobežojumus.
9.14. Pakas zaudējuma vai bojājuma gadījumā Top Express ir jākompensē
zaudējumi vai bojājumi, ņemot vērā šo Noteikumu 9.13. punktā minētos
ierobežojumus un Partnera noteikto atlīdzības apmēru, kā arī ņemot vērā pakas
vērtību. Citi zaudējumi netiek kompensēti.
9.15. Top Express neatbild par sūtījuma bojājumu vai zaudējumu, ja
tas ir radies kāda no zemāk minēto risku gadījumā: iepakojuma trūkums;
nepilnīgs vai bojāts iepakojums; sūtījumu iekraušanu vai izkraušanu ir veicis
Nosūtītājs, Saņēmējs, vai persona, kura rīkojas Nosūtītāja vai Saņēmēja vārdā;
marķējuma trūkums uz pakas un tā neatbilstība; konkrētas pakas dabiskās
īpašības, kuru rezultātā tā var tikt bojāta, neizturot spiedienu, funkcionālo
traucējumu, korozijas, iekšējās sabojāšanās, izkalšanas, noplūdes vai dabīgā
zuduma dēļ.
9.16. Visi strīdi, kas saistībā ar šiem noteikumiem rodas starp Top Express un
Klientu, tiek risināti savstarpējo pārrunu ceļā 30(trīsdesmit) kalendāro dienu
laikā, ja pārrunu ceļā strīdus atrisināt neizdodas, tie risināmi saskaņā ar
Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
10. Sūtījumu nodošana pārvadāšanai
10.1. Sūtītājs nodod
Pārvadātājam pasūtījumu pasūtījumā norādītajā adresē un laikā , uz kura ir
jābūt norādītiem Sūtītāja un Saņēmēja rekvizītiem.
10.2. Pārvadātāja kurjers pats iekrauj sūtījumus, kuru kopējais svars
nepārsniedz 30(trīsdesmit) kg.
10.3. Klientam ir jānodrošina, lai Sūtītājs iekrautu sūtījumus, kuru viena
Iepakojuma svars pārsniedz 30(trīsdesmit) kg , ja nepieciešams izmantojot to
iekraušanai iekraušanas tehniku.
10.4. Pieņemot sūtījumus, Pārvadātājs izraksta sūtījuma nodošanas dokumentu
vai, ja norādīts pie pasūtījuma pieteikšanas, Klients to izdrukā, pēc
pasūtījuma izpildes pirms Pārvadātāja ierašanās.
10.5. Klients atbild par visiem Top Express ciestajiem izdevumiem un
zaudējumiem, kas radušies Sūtītāja vainas dēļ, neprecīzi sniegtu datu vai
instrukciju dēļ.
10.6. Ja priekšmets, kas paredzēts pārvadāšanai, ir viendabīgs, nesmērējošs,
neizjaucams un to nav iespējams iepakot, bet tas daļēji atbilst sūtījuma
pārvadāšanas noteikumiem, īpašos gadījumos Pārvadātājs var tādu sūtījumu
pieņemt, bet pavadzīmē tiek veikta atzīme „nedroša iepakojuma” pazīme un par
priekšmeta sabojāšanu transportēšanas laikā Top Express un Pārvadātājs
neatbild.
10.7. Pārvadātājam, pieņemot Sūtījumu, ir tiesības pārbaudīt sūtījuma ārējo
stāvokli un pieprasīt ierakstīt Pavadzīmē piezīmes par kravas marķējumu un
numerāciju, kravas vai Iepakojuma ārējo stāvokli, citiem nozīmīgiem faktiem. Ja
Nosūtītājs nepiekrīt Pārvadātāja piezīmēm un atsakās zem tām parakstīties,
Pārvadātājam ir tiesības atteikties pieņemt Sūtījumu.
10.8. Piezīmēs var ierakstīt visu papildus informāciju par sūtījumu, tā
bojājumiem, brāķi un visu citu informāciju, kuru Pārvadātājam vajadzētu zināt,
lai droši transportētu sūtījumu.
10.9. Saskaņā ar vienu pavadzīmi var pārvadāt ne vairāk kā vienu
Sūtījumu.
10.10. Pārvadātājs atstāj sev tiesības nepieņemt neiepakotus, slikti iepakotus,
nemarķētus vai nepienācīgi marķētus sūtījumus. Kurjeram ir tiesības negaidīt,
ja, viņam ierodoties, sūtījums nav sagatavots nosūtīšanai.
10.11. Top Express un Pārvadātājs nevar iebilst pret to, ka kompetentas
valsts institūcijas atvērtu un pārbaudītu jebkuru iepakojumu. Par tādām
pārbaudēm Pārvadātāja pārstāvjiem nekavējoties ir jāinformē Klients.
10.12. Klients (tāpat arī Sūtītājs, nododot sūtījumu) piekrīt, ka kompetentām
valsts pārvaldes institūcijām ir tiesības netraucēti pārbaudīt sūtījuma
iepakojumus.
11. Sūtījumu nodošana saņēmējam
11.1. Atvedot sūtījumu
mērķa punktā, Pārvadātājam tas ir jānodod pavadzīmē norādītajam Saņēmējam.
11.2. Sūtījumus piegādā uz Saņēmēja adresi.
11.3. Klients atbild par to, lai Saņēmējs sūtījumu pieņemtu šajos Noteikumos
noteiktā kārtībā un termiņos.
11.4. Ja sūtījuma masa nepārsniedz 30(trīsdesmit) kg, sūtījums no transporta
līdzekļa ir jāizkrauj Pārvadātājam (par „izkraušanu” tiek uzskatīta sūtījuma
izkraušana no transporta līdzekļa).
11.5. Izkraušanas darbiem tiek paredzētais laiks līdz 10 min. Par katrām
papildus 10 min Klientam var tikt sastādīts papildus rēķins saskaņā ar izvēlētā
Pārvadātāja izcenojumiem.
11.6. Ja sūtījuma masa pārsniedz 30(trīsdesmit) kg vai izkraušanas darbiem ir
nepieciešama papildus tehnika, Klients atbild par to, lai sūtījumu no
transporta līdzekļa izkrautu Saņēmējs.
11.7. Ja Pārvadātājam ir iespējams, sūtījumu, kura masa pārsniedz
30(trīsdesmit) kg, izkraut no transporta līdzekļa un/vai nogādāt Saņēmēja
norādītā noliktavas telpā, tad Pārvadātājs par šo pakalpojumu aprēķina papildus
izkraušanas darbu maksu, par kuru tiek iesniegts atsevišķs rēķins.
11.8. Pieņemot sūtījumu, Saņēmējam kopā ar Pārvadātāja pārstāvi
jāpārbauda sūtījuma (iepakojumu) stāvoklis.
11.9. Kad Saņēmējs parakstās pavadzīmē, pasūtījums tiek uzskatīts par nodotu.
Klients un Saņēmējs atzīst, ka, ievērojot pastāvošo praksi, sūtījuma
pārvadāšanas laikā var būt uzrakstītas vairākas pavadzīmes (sūtījuma piegādes
manifesti). Kad Saņēmējs parakstās uz jebkuras no pavadzīmēm, pēc kuras datiem
iespējams identificēt sūtījumu, sūtījums uzskatāms par nodotu, kaut arī citas
pavadzīmes par to pašu sūtījumu Saņēmējs nebūtu parakstījis.
11.10. Pamanot sūtījuma vai viena no iepakojumiem bojājumu, Saņēmējam ir tas
jāatzīmē pavadzīmē un jāuzraksta brīvā formā sūtījuma Iepakojuma bojājuma akts,
ja ir iespēja - jānofotografē bojātais Iepakojums. Ja Saņēmējs paraksta
pavadzīmi bez piezīmēm un iebildumiem uzskatāms, ka sūtījums piegādāts
kvalitatīvs vai nebojāts un Top Express un Pārvadātājs neuzņemas nekādas
saistības par sūtījuma vai tā daļas sabojāšanu vai nozaudēšanu, kuru Saņēmējs
pamanīja vēlāk.
11.11. Rodoties apstākļiem, kas apgrūtina sūtījuma nodošanu, nav tehnisku
iespēju izkraut sūtījumu, ja Saņēmējs nav atrasts vai atsakās pieņemt sūtījumu
(par atteikšanos uzskatāma arī nepiekrišana apmaksāt pavadzīmē norādītās vai
cita pamatojuma dēļ Pārvadātājam vai Klientam pienākošās summas), Pārvadātājam
ir jāprasa tālāki Klienta rakstiski norādījumi.
11.12. Klients norādījumus sniedz rakstiski vai tos nosūtot uz e-pastu
info@topexpress.lv.
11.13. Nesaņemot norādījumus 12 (divpadsmit) stundu laikā, Pārvadātājam ir
tiesības uz Klienta rēķina atdot atpakaļ sūtījumu nosūtītājam, ja sūtītājs
atsakās pieņemt atpakaļ atvesto Sūtījumu, Pārvadātājs atstāj sev tiesības
izkraut sūtījumu un nodot glabāšanā Pārvadātāja terminālā līdz tālākiem Klienta
rakstiskiem norādījumiem, bet pārvadāšana uzskatāma par pabeigtu un pakalpojums
izpildīts.
11.14. Klients apņemas apmaksāt Pārvadātājam ar šo Noteikumu 11.13.punktā
minēto pakalpojumu izpildi saistītos izdevumus, maksu par sūtījuma pārvadāšanu,
sūtījuma atpakaļ atvešanas izdevumus un noliktavas pakalpojuma apmaksu, saskaņā
ar izvēlētā Pārvadātāja izcenojumiem.
12. Aizliegtie/Neatļautie sūtījumi
12.1. Neiepakoti,
slikti iepakoti un nestandarta sūtījumi, ja par tiem iepriekš nav panākta
vienošanās ar Top Express pārstāvjiem.
12.2. Pārvadāšanai aizliegtie priekšmeti:
12.2.1. īpaši augstas
vērtības priekšmeti (juvelierizstrādājumi, mākslas darbi, antikvāri priekšmeti,
dārgmetāli, dārgakmeņi, skaidra nauda (izņemot skaidras naudas savākšanas
operācijas – C.O.D. - operācijas), loterijas biļetes, čeki, vērtspapīri,
akcijas, vekseļi , kā arī citi dokumenti un priekšmeti, kurus kaitējuma
gadījumā nav iespējams atjaunot, rekonstruēt un (vai) nomainīt pret līdzvērtīgiem;
12.2.2. ieroči, munīcija, sprāgstvielas, narkotikas un vielas vai produkti,
kuri savu ķīmisko vai fizisko īpašību dēļ var radīt draudus cilvēka veselībai,
drošībai, videi vai īpašumam;
12.2.3. dzīvi dzīvnieki un augi, cilvēka mirstīgās atliekas vai ķermeņa daļas,
ātri bojājošies pārtikas produkti un nepārtikas produkti un priekšmeti, kuru
pārvadāšanai nepieciešama speciāla iekārta, drošības pasākumi, atļaujas vai
speciālas temperatūras, gaisa mitrums vai citi īpaši nosacījumi.
12.2.4. Citi priekšmeti, kuru pārvadāšana, importēšana vai eksportēšana ir
aizliegta citās valstīs, kuros pārvadāšana tiek veikta likumos noteiktā
kārtībā. Vai priekšmeti, kuru pārvadāšanai Top Express un tās Partneriem
vajadzētu saņemt speciālu transportēšanas, importa vai eksporta licenci vai
atļauju.
12.3. Top Express neatbild par Šo Noteikumu 12.2. punktā minēto
Klientu sūtījumiem.
12.4. Pasūtot transportēšanai nepieņemamo priekšmetu pārvadāšanu, nododot vai
jebkādā veidā radot iespēju to nodošanai pārvadāšanai, Klients uzņemas pilnīgu
atbildību par visām tādas rīcības sekām un apņemas segt Top Express šī
iemesla dēļ radušos tiešos zaudējumus, ja tādi rodas un ir pamatoti ar
dokumentiem, kam ir juridisks spēks.
12.5. Saskaņā ar kravas nosūtīšanas mērķi un dažādām kontroles formalitātēm
atsevišķām precēm var piemērot papildus ierobežojumus un pagarināt pārvadāšanas
laiku. Top Express un tās Partneriem ir tiesības nepieņemt sūtījumus, kuriem
tiek piemēroti tādi ierobežojumi drošības vai apsardzes apsvērumu dēļ.
13. Norēķinu kārtība
13.1. Spēkā esošais pakalpojumu
cenrādis var uzzinat caur sadaļu „Kontakti”.
12.2. Klients var veikt apmaksu par pakalpojumiem ar kredītkarti vai no PAYPAL
konta, pēc pasūtījuma datu apstiprināšanas. Pasūtījums uzskatāms par pieņemtu,
kad notikusi naudas transakcija.
13.3. Klients var veikt apmaksu par pasūtījumiem apmaksājot saņemto rēķinu.
Rēķinu jāapmaksā bez jebkādiem atskaitījumiem, ne vēlāk kā līdz kravas
nodošanai pārvadāšanai. Ja apmaksa netiek saņemta līdz noteiktajam termiņam,
pasūtījums tiek anulēts.
13.4. Top Express norādītie pakalpojumu tarifi un izcenojums pamatojas uz
Klientam sniegto informāciju Portālā, taču galīgie pakalpojumu tarifi un
izcenojumi var atšķirties, jo tie tiek aprēķināti pēc faktiski iesniegtā
sūtījuma izmēriem un svara. Faktiskais sūtījuma svars un izmēri tiek noteikti,
ievadot datus Portālā, un pēc sūtījuma paņemšanas Pārvadātāja sūtījumu
pārkraušanas – šķirošanas terminālos. Atšķirīgu svaru un izmēru gadījumā Top
Express izveido papildus rēķinu Klientam.
13.5. Pārvadātājs pārbauda katru pavadzīmi no izvēlētā pakalpojuma un
Iepakojuma/ sūtījuma masas viedokļa. Ja nepareizi izvēlēts pakalpojums vai
norādīta masa, Pārvadātājs labo pavadzīmi. Klients ir atbildīgs par visām
izmaksām, kuras rodas nepareizi norādītu datu dēļ.
13.6. Klientam uzņemas atbildību par visu ar sūtījumu saistīto izdevumu
un nodokļu samaksai.
13.7. Ja noteikti izdevumi un citas summas ir jāapmaksā Saņēmējam, tad Sūtītāja
pienākums ir to norādīt atbilstošajā pavadzīmes nodaļā.
13.8. Ja klients neievēro noteiktos rēķina apmaksas termiņus Top Express piemēro
soda naudu 0,5% apmērā par katru nokavēto dienu.
13.9. Ja Klients savlaicīgi neveic rēķina apmaksu Top Express ir tiesības
nodot informāciju par Klienta parādiem parādu piedziņas kompānijai, kura uzsāk
parāda piedziņas procesu.
14. Privātuma politika
14.1. Klients pilnībā
piekrīt, ka neizmantos vārdu “Top Express” vai “www.topexpress.lv”, bez Top
Express rakstiskas piekrišanas.
14.2. Šī līguma darbības laikā Klientam ir aizliegts izteikt darba piedāvājumus
vai iegūt konfidenciālu informāciju par uzņēmumu no Top Express darbiniekiem.
15. Atcelšanas un atmaksas politika
15.1. Klients var
atcelt pasūtījumu jebkurā laikā un saņemt pilnu naudas atmaksu, ja atcelšana
tiek veikta ne vēlāk kā līdz plkst. 16:30 vienu darba dienu pirms plānotā
savākšanas datuma. Par atcelšanu, kas veikta pēc šī laika, tiks piemērota
atcelšanas maksa pilnā vai daļējā piegādes izmaksu apmērā, kas tiek aprēķināta
no izvēlētā partnera atcelšanas izmaksām.
15.2.Klients var atcelt pasūtījumu, nosūtot e-pasta ziņojumu uz info@ topexpress.lv
15.3. Apmaksāto līdzekļu atgriešana tiek apstrādāta 5 darba dienu laikā un
atmaksa tiek nosūtīta uz maksātāja kontu.
16. Noteikumu spēkā esamība
16.1 Ja kāds no šajos Noteikumos esošajiem noteikumiem ir pretrunā kādam no spēkā esošajiem starptautiskajiem līgumiem, Latvijas Republikas likumam, valdības lēmumam vai rīkojumam, ministriju pavēlēm vai citu piemērojamo likumdošanas aktu prasībām – tāds noteikums paliek spēkā kā Top Express un Klienta līguma daļa tik, cik tas nav pretrunā ar minētajiem likumdošanas aktiem. Jebkurš spēkā neesošs noteikums neietekmē citu šo Noteikumu daļu spēkā esamību.
IZPILDĪTĀJS
Nosaukums: TOP EXPRESS SIA
Reģistrācijas numurs: 40103923851
PVN maksātāja numurs: LV40103923851
Juridiskā
adrese: Brīvības gatve 300-3, Rīga, LV-1006
Banka: AS Swedbank
Bankas kods/IBAN: HABALV22
Konta numurs: LV06HABA0551040768233
E-pasts: info@topexpress.lv